Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-04-19, 22:45   #1
PysselManda PysselManda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2011
Inlägg: 56
Exclamation Spets

Hejsan hoppsan har stött på ett problem i min lilla syverkstad håller på att sy en ursöt klänning till min lilla syster http://www.simplicity.com/p-2187-chi...n-dresses.aspx (det är klänning A) som ni ser så är det en del spets på denna klänning men jag kan inte hitta rätt spets. I mönstret står det att det ska vara "pregathered lace" alltså redan färdig rynkad spets men kan inte hitta något sånt här i sverige, någon som vet nått? finns det inte i sverige beställer jag gärna utomlands men hittar inte rätt bredd och någon som är fin. Det ska var en spets som är "preagathered lace with ribbon beading" har ingen aning om vad det innebär men tänkte ta en vanlig som bara är rynkad men den ska vara 5cm bred(2"). Den andra spetsen som jag ska ha ska bara vara rynkad och den ska vara 10cm bred(4"). Allt detta ska vara vitt då... säg gärna till om ni vet något !!
Tack på förhand

ps. i värsta fall får jag sitta och rynka vanlig spets men vill undvika det, tycker att det borde finnas färdigt...
PysselManda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 14:44   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Om du går in i en lite bättre sybehörs/tygaffär så tror jag att du kan hitta det.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 13:32   #3
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Färdigrynkad spet och färdigrynkad brodyr brukar gå att få tag på i välsorterade sybehörsaffärer. Annars kan du, precis som du säger, rynka en vanlig slät spets.
Det hade jag gjort, om jag var du. Då får du mer att välja på och kan dessutom avgöra själv hur mycket rynkad du vill ha spetsen.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 20:23   #4
PysselManda PysselManda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2011
Inlägg: 56
Citat:
Lillith skrev: Visa inlägg
Färdigrynkad spet och färdigrynkad brodyr brukar gå att få tag på i välsorterade sybehörsaffärer. Annars kan du, precis som du säger, rynka en vanlig slät spets.
Det hade jag gjort, om jag var du. Då får du mer att välja på och kan dessutom avgöra själv hur mycket rynkad du vill ha spetsen.
gissar på att det blir så, dock blir det VÄLDIGT dyrt
PysselManda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 15:23   #5
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jo, spets i dom mängderna kan kosta en slant.
Nu vet jag inte var du bor, men stoff o stil har periodvis haft stora rullar (13 meter, eller något sånt) med brodyr tokbilligt. Inget vidare kvalité, dock. Men det kanske kan vara ett alternativ?
Ett annat budgetalternativ är volanger istället för spets.
Eller kombinationen volanger kantade med en smal billig spets.
Men det blir ju mer jobb istället.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons