Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-14, 07:45   #1
MariaGBG MariaGBG är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 44
Husqvarna Rose??

Jag ska byta ut min gamla maskin (Husqvarna Fresia 415) mot en maskin som har fler sömmar och kan brodera ffa text. Någon som kan tipsa om en bra maskin som kan brodera text i gärna 3-4 cm höga bokstäver?
Har tittat på en begangnad Husqvarna Rose för 8500 kr hos en återförsäljare. Vill gärna ha lite råd om detta kan vara ett skäligt pris och om Rose är den maskin jag söker? Har läst era recensioner och där tolkar jag det som att Rose är en bra maskin och jag har verkligen gillat min gamla Husqvarna så det blir nog en Husqvarna igen. Om man skulle köpa en ny typ Platinum, vilken rekomenderar ni då?
Alla åsikter emottages tacksamt
MariaGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 08:36   #2
laika laika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 273
Har en rose sedan mars föra året

Hej!
Jag gillar min maskin det är en rose men håller fortfarande på och lär mej köpte den beg. för samma pris.
laika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 08:50   #3
yllet yllet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 113
Begagnade designer maskiner finns nu till bra priser,du kan göra så mycket mer med den maskinen. (större broderie)Den syr väldigt bra,har träffat en del som ångrat sina rose köp,just på grund av att när man får smak på broderier vill man inte bara sy småbilder
yllet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 09:22   #4
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Rose är en toppenmaskin! Begränsningen ligger som sagt i storleken på broderi, den broderar max 10X17 (delat mönster) eller 10X10 som ett mönster. Det var det enda skälet till att jag köpte en större maskin efter en tid. Rose maskinen har jag dock kvar, jag tycker det var dumt att sälja en så bra maskin. Min 10 åriga dotter har den som "sin" och broderar så det bara visslar om det - så lätt att använda är den oxså. Förutom brodyr har den många bra funktioner, jag skulle kalla den en verkligt bra allroundmaskin! Priset du nämner verkar ok, varierar lite pga tex ålder för modellen har funnits ganska länge.
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-15, 06:25   #5
MariaGBG MariaGBG är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 44
Tack för era råd!! Det blir nog Rosen tror jag.. Det verkar ju vara en bra köp. Ska jag köpa en helt ny maskin måste jag spara ihop lite till och det orkar jag inte vänta på. Har så klart massor av ideer jag vill förverkliga med en gång
MariaGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-17, 08:22   #6
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Tänk bara på att du ehöver ha kortskrivare för att föra över broderier mellan dator och maskin. Så inte det blir en oväntad extrautgift!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons