Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-03, 14:40   #1
large24 large24 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 2
Symaskinen syr löst

Jag har problem med min symanskin, den syr för löst. Jag har provat att sy med mindre stygn, ökat trådspänningen, jag provade tillockmed att öka trådspänningen i undertråden men det blir ingen skillnad.

Tacksam för hjälp
large24 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-03, 15:12   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Kolla att trådspänningen verkligen gör det den ska.
Maskinen ska träs med pressarfoten uppe, och du måste se till at tråden verkligen går in ordentligt mellan trådspänningsskivorna.
Med pressarfoten uppe ska du kunna dra i tråden och känna väldigt lite motstånd. När du så fäller ner pressarfoten ska det kännas en tydlig skillnad. Det ska bli tämligen svårt att dra tråden (dra den inte med kraft, utan känn bara att det tar emot rejält). Gör det inte det fungerar inte trådspänningen som den ska.
Det kan bero på att det behöver göras rent mellan trådspänningsskivorna. En bit tandtråd som dras kan rensa ur om det kommit något emellan skivorna.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-03, 19:32   #3
large24 large24 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 2
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Kolla att trådspänningen verkligen gör det den ska.
Maskinen ska träs med pressarfoten uppe, och du måste se till at tråden verkligen går in ordentligt mellan trådspänningsskivorna.
Med pressarfoten uppe ska du kunna dra i tråden och känna väldigt lite motstånd. När du så fäller ner pressarfoten ska det kännas en tydlig skillnad. Det ska bli tämligen svårt att dra tråden (dra den inte med kraft, utan känn bara att det tar emot rejält). Gör det inte det fungerar inte trådspänningen som den ska.
Det kan bero på att det behöver göras rent mellan trådspänningsskivorna. En bit tandtråd som dras kan rensa ur om det kommit något emellan skivorna.

ok, det ska jag prova
jag vet att det är nå fel på trådsänningsskivorna för ibland brukar tråden bli så hår att den knappt går att dra ut för hand.
large24 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons