Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-27, 07:22   #1
maimiti maimiti är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 19
Angelinafibrer

Jag har läst om angelina fibrer och sökt på nätet efter försäljningsställen, men kan inte hitta några i Sverige.

Är det någon som har använt sig av dessa fibrer som kan dela med sig av sina kunskaper?
maimiti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-27, 07:29   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Swelogent har. Man måste dock ha eget företag för att köpa därifrån, men om du inte har det kanske du känner någon som har.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-27, 07:35   #3
maimiti maimiti är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 19
Tack!
Så Swelogent är ensamma återförsäljare i Sverige?
maimiti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-27, 07:40   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nä, det vet jag inte.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-27, 07:48   #5
maimiti maimiti är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 19
Ok, tack ändå.
Hittade bara en i USA också, joggle.net tror jag det var, så det verkar inte som att det är någon stor "grej"... eller så kanske det är helt nytt? Verkar rätt läckert iaf.
maimiti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-27, 08:13   #6
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Textilia sålde på syfestivalen i våras. Jag tror det är www.textilia.se
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-27, 10:20   #7
maimiti maimiti är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 19
Tack!
Jag var inne på webbsidan men där hittade jag inget om Angelina fibrer men jag ska mejla ägaren och fråga.
maimiti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-28, 18:37   #8
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 69
Hej!

Här i Göteborg finns en alldeles nyöppnad affär för broderier och pärlor, böcker, kursverksamhet och annat spännande. Här finns också angelina fibrer i olika färger.

www.canvasshop.se

Jag har prövat angelina - och ärligt talat vet jag inte vad man ska ha det till? Jag tycker att det är svårt att få det att fastna på undertyget, man ska visst ha syntetyg, då funkar det bäst. Har man för varmt järn, liksom fibrerna "dör" och man får en matt grå färg, annars är det väldigt glansigt.

Vad ska du ha det till? Jag brukar var pigg på det mesta och prövar allt nytt och gillar att experimentera, men här har jag inte riktigt fattat vad man behöver det till??

Jag vet att affären har en bok - på svenska- om angelina fibrer och att de också ska ha en kurs där i vår om det.

Vet inte var du bor, men kommer du till Göteborg så besök gärna affären, jättetrevlig tjej som har den, och myckert läckert att välja på /Gunnel
xxxxxxxxxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-28, 18:48   #9
maimiti maimiti är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 19
Citat:
Gunnel skrev:
[B]Vad ska du ha det till? Jag brukar var pigg på det mesta och prövar allt nytt och gillar att experimentera, men här har jag inte riktigt fattat vad man behöver det till??
Jag tänkte göra applikationer och sy på ex väskor, om det funkar dvs. Tänkte försöka iaf.

Tack för länken
maimiti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-28, 19:14   #10
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 69
Hej!

Det kan ju hända att det fungerar jättebra för dig. Om du testar det, skulle det vara roligt att höra vad du tycker.

En idé till att göra sådana applikationer är ju också att använda antingen "försvinnade" plast, lägga in fina tyger och sy med trådar mm sedan efter ursköljningen applicera det på en väska och kanske jobba vidare.

En annan idé är vlisofix. Att lägga emellan två lager vlisofix trådar, garner, tunna tyger paljetter mm stryka och få ett nytt "tyg" Detta kan du ju också sedan klippa i den form du vill och fortsätta att sy på. Sedan applicera på väskor - det blir avsevärt billigare än angelinan!/Gunnel
xxxxxxxxxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons