![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Äldre pfaff - erfarenheter?
Har än en gång tagit tag i symaskinsdrömmarna, och varvat centrums tre symaskinsbutiker. Behöver en basic maskin att lära mig sy med, minimikrave är raksöm, sicksack och trikåsöm. Blev förevisad massor av olika maskiner av olika märken, alla försäljare hävdade naturligtvis att just deras modell var bäst. Efterom jag studerar och inte direkt har några stora ekonomiska svängrum försöker jag hitta en vettig symaskin för så lite pengar som möjligt. Blev förevisad en äldre pfaff, såg ut att vara från 70-80-talet, och försäljaren sa att jag kan få den för 200 euro, med rätt att lämna tillbaka den inom ett år om jag inte blir nöjd. Han trodde dock att jag skulle bli nöjd med den.
Nu undrar jag - har någon av er erfarenheter av äldre pfaffmaskiner? Jag har aldrig sytt på en pfaff tidigare, men är inte så märkesfixerad. Vill dock köpa en maskin av "erkänt märke", inga anonyma billighetsmaskiner. Undrar mest vad de äldre pfaffmodellerna har för rykte, om det är något speciellt man borde akta sig för eller liknande. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:00.