![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Dragkedja i toallen?
Jag håller på att sy en toall till livet i en klänning. Men jag kluar lite på hur jag ska göra med dragkedjan när jag provar.
Hur brukar du göra? Ska jag ta en gammal dragkedja jag har hemma och sy dit? Nåla i hop den sömmen när jag har livet på mig? Vad är smidigast/ger bäst resultat/rekomenderar du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar bara nåla ihop sömsmånen där dragkedjan ska sitta. Då har man även möjlighet att göra förändringar för passformen i den sömmen, något man sedan för över till orginalet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Håller med, jag sätter aldrig fast dragkedja i en toile.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Jag har en "toalldragkedja" som är en rätt lång vanlig dragkedja som jag sytt fast på ett par remsor tyg, den nålar jag fast på toallen där dragkedjan ska sitta, för det är faktiskt inte alltid man kan nåla ihop den efter att mant agit på sig den, om dragkedjan sitter i ryggen till exempel.
![]() Jag har en liknande konstruktion för snörning också, ett par remsor tyg med öljetter på som jag nålar fast vid behov. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det var ju himla smart Sanna, lägger in det i min minnesbank
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:35.