![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Att montera en föravskiljare
Jag har köpt en föravskiljare eller "Grovis" som den också kallas till dammsugaren. Det är en metallhink som kan användas för att suga upp t ex aska eller spån.
Problemet är att jag inte riktigt vet hur man ska montera den. Nu har jag satt slangen som följde med i ett hål i locket och dammsugarröret som är fäst i dammsugaren som vanligt i ett annat hål i locket. Den suger bra, men det känns opraktiskt att bara ha en liten slang som är 1,5 meter lång när man ska städa. Det känns som jag behöver sitta på golvet och jaga dammtussar.... Någon som vet hur man monterar föravskiljaren på bästa sätt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Blev nyfiken att veta av vilken anledning du ska ha en grovis. Är inte de till för att typ dammsuga grus, aska, glas å sånt? Inte att användas vid vanlig städning, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Grovisen är tänkt att förenkla min tillvaro när jag städar hos marsvinen (jag har ett par stycken, så det blir en del spån och hö kring deras burar).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ahhh.. då förstår jag att den kan komma väl till pass
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kan du inte ställa avskiljaren på en bit spånplatta med små hjul under?
Då blir den ju lite rörligare... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:22.