![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Symaskins affärer och tyg affärer bruka ta hem på beställning
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
ok vet du någon sån i växjö??+
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Alltomhandarbete.com här kan du beställa i från,det har jag gjort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
ingelise och stoffochstil har provdockor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tror att Ronnys i Växjö har provdockor, eller kan ta hem, fråga dom!/Ing-Marie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag gissar att de flesta symaskinsbutiker kan ta hem om du går och frågar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
De lite finare dockorna som du även kan nåla i, tjänar du på att beställa från UK. Nu fick ju jag en i julklapp annars hade jag nog beställt därifrån.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
mariatherese >>
Har du någon speciell sida ifrån UK där man hittar de bra och stabila dockorna som du rekommenderar ? /L |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
Den här tror jag är stoppad också, men maila och fråga, snygg är den iallafall: http://www.singer-sewing-machines.co...m_dresser.html Här finns också en med stoppning, dock inte lika snygg: http://www.sewessential.co.uk/Catego...rPage=5&page=1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag blev väldigt sugen på en "The Lady Valet"
http://singermachines.co.uk/Accessories/dress_form.htm hade rätt ok pris tror jag? Är det bra pris? 166£ inklusive frakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Om man jämför med "Dianan" så kostar den 122 pund med frakt från Ingelise (ungefär). Det blir en skillnad på ungefär 600 sek. Just den där snygga provdockan med trädetaljer har jag inte sett i Sverige så jag vet faktiskt inte vad den kostar. Önskar lite att jag hade kunnat köpa en sådan själv (men fick en dressform i julklapp).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Den med trädetaljer känns mer stabil och stoppad. Men svårt när man inte kan titta och klämma på dem.
Vad är en dressform? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Den där med trädetaljer såg dessutom riktigt stabil ut.
Det är det som är viktigast för mig, att dockan står stadigt. Jag syr mycket i tunga tyger och draperar även upp en hel del av mina plagg. Då kan man inte ha en ranglig docka... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
the Lady Valet dress form har bättre överensstämmande mått passande mig än tex. Diana. Vilket jag ser som positivt. Jag hamnar annars lätt emellan storlekar. Tack för att sysidan finns och ger en information och nya ideer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:52.