![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Beräkna tygåtgång, bra tips någon?
Jag har börjat förbereda mitt nästa projekt och vill gärna ha lite goda råd. Hur beräknar man tygåtgången på bästa sätt? Är det bara att höfta och ta till lite extra för säkerhets skull, eller finns det smarta sätt att bestämma mer exakt?
Det ska bli en quilt i höstfärger, 5x5 rutor med varannat höstlövsblock (Autumn leaf http://www.compuquilt.com/blockimg/1...Autumnleaf.htm) och varannan nioruta. Runt det en bård med flygande gäss. Det är bakgrundstyget jag är fundersam på, det ska räcka till löven (13 block) och till gässen. Enligt mina beräkningar blir quilten ca 130x130 cm. Hur mycket tyg skulle ni köpt, och hur kommer ni fram till det? (Och en till fråga - en smaksak: Ljust eller mörkt bakgrundstyg? Jag funderar på något slags ljusbeige men är lite tveksam, det kanske blir tråkigt?) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:12.