![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
tygaffärer i stockholm?
[COLOR=royalblue]Jag har precis börjat fatta ett tycke för sömnad. Jag har suttit ett tag och designat lite på idéer. Nu är det dags att inhandla tyger.
Jag undrar om det är någon som känner till några bra tyg-affärer i stockholm - behöver ej vara inne i city utan kan vara utanför.. södertälje går också bra. Letar efter ett fint och tjock bomulls tyg.. tänkte sy lite kuddar och behöver ett tyg som tål ett och annat ![]() tack på förhand! [/COLOR] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gör en sökning här i forumet, just den frågan
har varit uppe massor av gånger förut. Lycka till ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
De jag känner till är Kilotex i Sickla och Sundbybergs textilcentrum. På den sistnämnda har jag aldrig varit, men den verkar intressant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ohlssons Stuvar på Sveavägen. I källaren har de mängder av billiga tyger på rulle (29,-/meter).
Det finns också en stor tygaffär på St Paulsgatan, minns inte vad den heter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kom till sundbyberg nästa vecka då jag börjar min praktik där
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
men varför får man inte ta del av lagret!? Det borde väl gynna företaget om så många som möjligt får handla av deras tyger?
Med tanke på att det verkar finnas så få tygaffärer i stockholm så borde de vara i deras plikt att vilja sälja mer och bra tyg till folket! eller? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Lagret är till för grossister så att säga, och egentligen finns det mesta som är på lagret ute i butiken, bara i mindre skalor, färre färger och högre priser (på lagret är det då grossist priser)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Priserna skiljer inte särskilt mycket på Sundbybergs tygaffär och "grossen". Vissa tyger jag handlat handlar det om en femma/meter. Minsta mängd på grossen är dock 1 meter som man måste köpa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:53.