![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fleece från Stoff & Stil
Någon som beställt det? Undrar då över kvalitén på det och om färgerna stämde överrens med bilderna i tidningen.
Är i färd med att beställa lite tyg och vore tacksam för synpunkter. Hälsningar Mari |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inte beställt själv, men pratade faktiskt igår just om Stoff och Stil med en kassörska jag känner...
Hon beställer mängder av fleece från dom och hon är supernöjd. Hon syr och säljer bl.a hundtröjor/jackor så då måste kvaliten vara god. Hon handlar alltid massor, ibland en hel rulle av vissa färger.. Hon handlar bara där vad jag har förstått, både fleece och annat.. Antar att det är gott betyg.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har sytt mig en mysdress mef fleece därifårn, och den så härlig att arbeta med skön och mjuka att ha på sig. Jag beställde bordux röd och det var den färgen som visades i katalogen. Visst stämmer färgrena inte till 100% men det går ju bara få genom att beställa tygprover.
Det som också är att den drar inte åt sig så mycket hundhår(har en eng cockerspaniel) som en del andra fleece tyger. Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den fleecen jag köpt från Stof och stil är mycket bra kvalitet.
Min symaskinsförsäljare håller med. Varför brukar den i tygaffärerna vara sämre? Konstigt att bo i Stockholm och ha svårt att hitta bra tyger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har också beställt fleece från Stoff & Stil, närmare bestämt Polarfleecen. Jag trodde det skulle vara lite tjockare kvalitet, men det var tunnare än vad jag hade väntat mig. Dock helt okej tyg.
Har sytt en fleecejacka av tyget, finns på bild i mitt album. Färgen tyckte jag stämde bra. Dock är färgen på min bild inte riktigt rättvisande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Tack alla för svar, det lät ju jättebra!
Precis som Syofta nämnde, så har jag också köpt fleece av, enl. mig, bedrövlig kvalité i tygaffärer och det var just därför jag undrade om det skulle vara nån idé att beställa om kvalitén var densamma. Men då blir det beställa av. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Har inte beställt via post men väl varit i affären i Malmö - och den är väl värd ett besök !
I alla fall jag blev alldeles betagen av allt - inte ofta nuförtiden man ser såna tygaffärer med så bra priser ! Ska dit nu i helgen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag tycker deras fleece är mycket bra till priset. Men beställ gärna tygprover. Jag tycket inte färgerna stämde så bra på de blå och lila jag köpte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Då alla har olika inställning på sin datorskärm så är sällan färger rättvisande hur bra säljaren än har fotograferat tygerna. Även kataloger är emellanåt väldigt dålig färgåtergivning i.
Mitt råd är därför alltid att beställa en provbit innan. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:07.