![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vilken textil?
Hej på er!
Jag håller på att designa en skyddsväst utrustad för polisväsendet. jag har dock fastnat lite på vägen då jag inte vet vilket material som är bäst. polisen bär ju västen mot kroppen och har även andra klädesplagg utanpå. min fråga är då om det finns något tygmaterial som kan andas, vara glatt (som ex silke) och vara slitstarkt och motstår väta. väldigt tacksam för svar /Linus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Linus, Swelogent har belagd nylon som andas och är vattenavvisande. Kanske kan vara något, har själv använt det till klippkappor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag funderar på något liknande...
jag hoppas vi får se bilder när den är färdig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det finns en bild i mitt album på klippkappan som du kan kika på. Det är en barnklippkappa med en massa broderier på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jag har ingen aning om vad en klippkappa är för något... så man kanske skulle göra det :-)
mitt inlägg var tillägnat Linus, kanske skulle ha förklarat det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.