![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Plisseringsverktyg?
Jag behöver ett plisseringsverktyg. Jag har letat och icke funnit. Jag vill kunna bestämma veckens bredd någorlunda själv och jag kan inte köpa en stor maskin. Att mäta och rita och lägga varje veck för hand går inte - det tar för lång tid. Tips?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ska du göra vecken på mitten av tyget?
Gör du vecken vid en kant fungerar dom som du kan skicka efter hos Bibbi bra. Sedan dean är det bara att fästa ned och pressa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag ska vecka tygbitar om... vad kan det bli...? 50cm x 75cm? Resultatet ska bli ca 50cm x 30cm. Några långa veck alltså - 50cm. Det är viktigt att de blir jämna hela vägen. De ska pressas ner och ligga platt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Annars är det att markera för hand och sy sömmar hela hela vecket ned med tråckelstygn på maskinen. Pressa och sedan ta bort stygnen.
Jag tror inte det finns gågon genväg, för att få perfekta veck. Jag skulle använda pliseringsgafflarna och lägga ned lite extra jobb på pressningen, om jag inte har tid och lust att gå den långa vägen. Det tar tid att sy och vill man ha fina resultat så brukar sällan hastverk blir bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:55.