![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Sladdriga knän i elastiska tyger
Det här har jag funderat på ganska länge...
Jag använder sgs bara byxor i elastiska tyger och dom flesta blir det ju sladdriga knän på efter ett tag. Så min fundering är om man skulle kunna sy in en bit tyg vid knäna (innanför och fästa i sömmarna som redan finns så det inte syns utifrån)... Frågan är vilket tyg man skulle kunna använda och om det ens skulle funka. Och går det att göra så det inte ser konstigt ut...? Vad tror ni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
På lite "bättre" yllelångbyxor förekommer det att man fodrar byxan enbart på framsidan och bara ner över knät, men naturligtvis med början uppifrån.
Det kanske kan vara en lösning för dig. Vad som är ett lämpligt fodertyg för dina tyger är svårt att gissa. Du får prova dig fram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ett förslag är att du slutar använda sådana byxor.
Vad ska extratyget göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Men alltså vanliga jympabrallor, elastiska jeans och andra byxor som är ELASTISKA.
Har ni aldrig haft såna byxor? Varför jag använder såna? Jag tycker dom är sköna och jag är fet och måste ha elastisk midja. Äsch, jag får väl experimentera lite själv ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hundra år tillbaka läste jag en tips att ha några par byxor och växla mellan dem så att tyger skulle hinna "vila" och återställa formen. Man ser i klassiska byxor att framdel är fodrat, dessutom klipps fodret något smalare (typ 5 mm) än framdel och fodret tar på sig "belastning" från knäna
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jo jag får nog klura på det och testa olika "foder".
Man kanske kan ha mesh som inte är så elastisk... Vad räknas förresten som klassiska byxor? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.