![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
hjälp mig förstå virkbeskrivning...
Hej
![]() Jag är helt å hållet nybörjare på att virka, å har nu gett mig på att virka en nalle (det första jag nånsin virkat) har kommit en bit påvägen på huvudet och har ingen aning om jag gör rätt eller fel..men någorlunda runt blir det iallafall ![]() Nu har jag kommit till ett kritiskt varv som jag inte fattar alls hur man ska göra.. så här står det: virka 1 lm, *3 fm, 2 fm tills, upprepa från* varvet ut, avsluta med 1 sm =40 m. innan har det stått att man ska göra tex *3fm, 2fm i nästa maska, upprepa från * varvet ut. då tolkat jag det som att man gör 1 fm i tre maskor och sen 2fm i en maska och upprepar. en liten till fråga är att varvet innan va på 50 maskor, hur kan då detta varv vara på 40 maskor? hoppas nån vill vara snäll å hjälpa mig ![]() tack på förhand! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.