![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Söker nu tröst och hjälp som ny på detta forum, som jag tjyvläst genom åren... ![]() Min gamla brother gick hädan häromdagen, och eftersom jag just stod i begrepp att sy ett par trikå-ap-shorts till min sjumånaders son som håller på att förtvina i hettan, gick jag åstad för att köpa en ny "gammal" maskin. Hade tänkt mig en Bernina, men si den var såld, så på hyllan stod där en gammal pfaff 6122 som jag införskaffade mig för 3995 riksdaler, vilket man ju kan få en ganska tafflig, men fullt fungerande ny maskin som förmår att göra snygga sömmar i trikå. ÄNYHOW - jag får inte till några snygga sömmar på "overlocken"!!! Hur jag än vänder och vrider och ställer in trådspänning och byter pressarfötter och nålar - det ser ut som f-n!!!!! Visserligen är tråden nåååågot grov, men SÅ himla kinkig kan väl inte en maskin vara? Eller kan den det? (När jag byter till en tunnare så blir det bättre, meeeen BRA, såsom i platt och jämt blir det inte) (Min gamla brother var det inte... Oh vad den är saknad!!!) Innan jag bär iväg ett femkilospaket under armen, med en barnvagn i andra handen och en femåring på släp för att slå näven i symaskinsaffärsdisken och kräva upprättelse och reparation så vill jag bara veta om jag istället lite ödmjukt skall lägga huvudet på sned och be att få byta till en mindre kinkig modell... Det är ju skillnad... Hoppas att någon kan förbarma sig med ett svar! /Anna |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.