![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!!
Håller på å titta på overlock men vet ej vilken jag ska skaffa. Jag vill absolut ha olika sorters täcksöm och om möjligt friarm i samma maskinen. Kan någon råda mig vilken maskin borde jag köpa??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hur mycket vill du betala? 10 000 eller 22 000 kr.
Jag har en babylock evolution som är helt underbar. Det är en kombimaskin som man kan sy med 2-8 trådar. Har dock ingen friarm. Men det klarar man sig bra utan. Tänk på en kombimaskin måste du bygga om ska byta från overlock till täcksöm. Du ska ändra inställningar, trä om, flytta nålar och byta bord. Det är lite pyssel att göra detta. Vill du inte hålla på med det rekommenderar jag två maskiner. Det blir inte så stor skillnad i priset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har redan en sy/broderi maskin så egentligen söker jag bara en overlock, och sen vill jag inte heller lägga så mycket pengar på overlocken för att symaskinen var inte så billig, så nu är kassan ganska tom :P Men tack iaf
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Då kan jag rekommendera Brother 3034D, som är en bra och prisvärd. Jag har haft en, fungerade jättebra inget krångel alls. Var nybörjare tittade på dvd och sydde en halvtimme senare.
Köper du den från england så kostar den ca 2700 och är det med frakt. Du har den på en vecka eller knappt. http://www.sewingmachines.co.uk/brother_over.htm Bra instuktionsdvd medföljer. Köper du den här i Sverige kostar den ca 5000 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Jag håller med Bila...det är kanonmaskin...jag beställde den från England och fyra dagar senare var den levererad till dörren!
Jag betalade 2 704 SEK. Fick tipset här på Forumet och det tackar jag för!!! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Har den täcksöm??? Det är det viktigaste för mig egentligen oc att den kan klippa och kasta på samma gång alltså, en icke komplicerad maskin
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Följer maskinen med olika pressarfot?? Håller nästan på beställa, är så EXCITED
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag funderar också på att beställa en Brother 3034d från England
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Om man köper 3034 overlck från England så brukar en adapter följa med, en extra pressarfot följer oxå med.
3034 är en ren overlock så den syr inte täcksöm. Vill du ha en maskin som gör det, då hamnar du i en helt annan prisklass. Antingen kan du köpa en kombinerad overlock/täcksömsmaskin men då måste du trixa lite och bygga om mellan de olika sömmarna. Se bila:s inlägg om det. Du kan oxå köpa en separat täcksömsmaskin, finns från ca 4000 om du köper från England. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det går att beställa extra pessarfötter. Sewingmache direkt har det också. Till bra pris.
http://www.sewingmachines.co.uk/brothersewmcfeet.htm Men det går bra att beställa efteråt om man anser att man behöver dom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Tack till alla för råden, jag tyckte maskinen var hel perfekt för det jag behöver den. Om det bli så att jag behöver en täcksömsmaskin då kan jag köpa en. Tack en än gång.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
En fråga till, är det någon särskild pressarfot som ni kan rekommendera? Syr mest i trikå.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Något som kan vara kul är rynkfoten, som du kan göra volanger med och syfast dom samtidigt och kanske pressarfoten som man syr fast resår.
Vilka pressarfötter du har nytta av beror ju på vad du ska sy. Pressarfötter kan du köpa senare, du kommer långt med det som är med. Först måste du lära dig att hantera maskinen och då är det inte att rekommendera att du syr en massa konstigheter. Börja med vanliga sömmar och testa sedan rullfållen. Köper du för över 20 pund hos Sewingmachine Dirct är det fraktfritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Jag tackar också för råden! Blir till att beställa en maskin nu tror jag, ska bli riktigt spännande!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.