![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
garnspänning utan spänning och tvärtom
Jag har stickat i många år och funderar fortfarande på det här med hur jag ska hålla garnet så jag får en bra spänning på det och att det glider fint. hittar inget bra sätt tycker jag.. antingen blir det för löst eller så blir det för hårt inget funkar. Hur har jag då lyckats sticka då? Envisheten och oviljan att bara sitta stilla.
Nu har jag börjat få rejält ont i mitt lillfinger ända upp till handleden och fingret tar all stryk när garnet ska hållas. jag håller alltså på ett sätt där garnet löper direkt från pekfingret i i handen och där jag håller fast det med lillfingret. Hur håller ni? Har sett en massa roliga sätt att vira garnet runt fingrarna men det blir så trögt att det skär in i fingrarna... jag har ingen fotsvett.. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:27.