![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Idiot
Jag har gjort världens dummaste grej - tyckte häromkvällen att min underbara tygsax blivit lite slö och tänkte att det måste gå att vässa den i mannicken som jag vässar köksknivarna i
hahaha hela världen tycks hånle åt mig för nu klipper min fina sax inte en mm i tyg längre. Fick antagligen eggarna helt runda så jag kan inte klippa ett dugg längre så min fråga är: är det någon som vet om det överhuvudtaget finns proffessionella saxslipare längre? Kan man kanske lämna till dom som vässar frisörsaxar? Någon som har tips om detta så hojta för saxen jag har är en riktigt fin märkessax som aldrig svikit mig. F-n hur kan man vara så dum...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
admin
|
Jag köpte en saxslip på Clas Ohlson och min sax blev jättebra att klippa med efter slipning, den översta på den här sidan köpte jag: http://www.clasohlson.se/Siteseeker/...aspx?q=saxslip
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset.
Ringde även min frisörska och hon sa att hon kunde skicka med min sax också nästa gång hon skulle skicka sina saxar så jag får väl ha det som nödlösning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag har också en sån från C O, , tänkte också slipa en gammal slö sax en dag, sen j....r va den saxen ble till sig, jag klippte mig riktig ordentligt i fingret, så den är bra den där från C O.
Den är faktisk riktig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vilket supertips!!!! Var inne på C O igår och inhandlade saxslipen, hem och drog några gånger och vips så var min gamla trotjänare tillbaka. Väl värd 129 kr och idag ska alla saxar i huset slipas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har en grej från Fiskars, den funkar bra. Men har inte fått den att funka med min vänstersax trots att det står i manualen att det ska gå. hmm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:57.