![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Knapphål i trikå?
Hur bär man sig åt för att sy knapphål i stretchigt tyg? Jag har prövat att sy i en provbit i samma tyg och det ser bra ut till jag öppnar knapphålet, då blir det bubbligt. Jag kan inte lägga in något mellanlägg då knäppkanten redan är färdigsydd.
Någon som har en ide om vad jag kan göra? Eller är det helt kört? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns någon "iläggs-tråd" att lägga under pressarfoten för att stabilisera knapphål.
Nu minns jag inte exakt vad den "tråden" kallas På många pressarfötter för knapphål finns en liten klack baktill som man hakar fast den tråden i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
vet inte om det fungerar men pröva med att ha en bit smörgåspapper under arbetet när du syr detta drar du enkelt bort eftråt annars tycker jag det är bäst med mellanlägg lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Prova med mellanlägg för broderi; rivbart eller vattenlösligt.
Eller helt enkelt en bit vlieseline som du klipper rent runt om efter... Det syns ju inte på framsidan ändå? Annars kan man vända knapphålet. Då vidgar det sig inte i efterhand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
en tunn rundresår kanske kan fungera?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22.