![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Vad i hela världen ska jag ta mig till. Högra nålen trillar av när jag syr ibland hinner jag flera dm ibland inte mer än ett par stygn...kan det vara felträtt eller vad??
Jag har en huskylock 910. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Dum fråga kanske men har du verkligen fått fast nålen ordentligt? Känner du att skruven fäster nålen när du skruvar åt?
Om du gör det kan det ju vara så att skruvens gängor kanske blivit skadade och inte riktigt orkar med att hålla nålen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det var ett nytt fel!
Har du dragit åt nålskruven ordentligt? Är nålen uppkörd så långt det går? Lätta lite mer på skruven, så att nålen kan skjutas upp så långt det går.Jag brukar efterdra med mejsel. Är nålskruven skadad i botten? Jämför med den andra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Prova med en annan nål. Har upptäckt att Stoff & Stils nålar trillar av hela tiden. Men andra nålar sitter fast. Lycka till / Monica
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nålproblem
Hej!
Jag har en Huskylock 936 och har haft den inlämnad för att nålskruven till höger nål (D-nålen) verkat gått sönder i gängen. Min nål fastnade inte alls.... Marie P.S. Jag är i övrigt mycket nöjd med min Huskvarna. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
funkar nu
Jag bytte tillbaka till vanliga nålar. Jag hade satt i stretchnålar, men de ville tydligen inte vara där så när jag väl fick dit de vanliga nålarna fungerar det igen...tack för era svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
AHA!
Jag har samma problem med min 910!
Skall genast köpa nya nålar, lurades att köpa billiga.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vad kostar det att lämna in en overlockmaskin för service? Min skramlar och trådspänningen blir inte som när jag just köpt den..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har min inlämnad nu för trådspänningsproblem. Jag har fortfarande garantin kvar på delarna så jag kommer "bara" att betala arbetskostnaden. Förhoppningsvis får jag den på tisdag och då vet jag mer vad det kostar. Troligen 600:- eller nåt sånt.
/Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har också upptäckt att vad Stoff & Stil kallar overlocknålar är nålar för stretchtyger (som passar i min symaskin), men inte för overlocken. Personalen där visste om det och trodde att det var något översättningsfel från danskan... de är inte avsedda för overlock (åtminstone inte stenåldersvarianten som kräver specialnålar...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Undrar om det även är nåt fel på broderinålarna från Stoff o Stil?? Mina går av hela tiden och är helt oanvändbara!! Nån annan med samma erfarenhet??
Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej Barbro!
Jag är inte alls nöjd med Stoff & Stils nålar, inte knappnålarna heller, på många är det inga spetsar. / Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Hej!
Jag har en Bernina overlock som jag har haft i "100" år. Har andvänt Stoff och Stils nålar i många år utan problem. Det som Stoff och Stil kallar overlock nål år en nål med rund kolv. Det är oftast industri maskiner som har rund kolv. Dom overlockar som säljs andvänder samma typ nålar som "vanliga" maskiner, men man måste dock anpassa nål efter tygval. MVH Therese |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
OBS!!!
Alla overlockar har inte "vanliga" nålar.Det står i instruktionsboken vilken sorts nål det ska vara. T e x i min Evolve passar inte vanliga nålar. Alla tänker kanske inte att titta efter, men det är väldigt noga vilken nål det är. Hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:27.