![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() hej.
jag ska försöka göra ett album, men det verkar inte som det är så lätt.....när jag ska lagra en bild- står det att den är för stor- men det är ju bara ett vanligt foto.... vad gör jag för fel?7hälsningar monika |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar ta mina bilder och öppna dem i paint, där markerar jag bilden (ctrl + a), högerklickar på bilden och väljer alterativet "ändra storlek/snedställ". Jag brukar ta ner från 100% till 50% på både höjd och bredd. sedan kan man få klippa bort vita kanter runt om och sedan spara biden som en ny fil. Detta brukar räcka men det beror lite på viliken inställning du har på din kamera.(om du har en digital)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
aha.... detta ska jag försöka med.......en annan dag! när huvudet är piggt o vaket. tack snälla för hjälpen./monika
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Se tidigare inlägg sök på"förminskade bilder" så får du flera förslag hur du fixar det
//Lycka till Wowa |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.