![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Snälla nu måste ni hjälpa mig!
Jag har precis införskaffat en Pfaff 4862 och när jag sytt täcksöm med den när den är nyträdd funkar det bra. Sen när jag ska börja om på nytt så blir undersidan som ett enda virrvarr. Vad gör jag för fel?? ![]() Hoppas på er hjälp! Linda |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du avslutar troligen inte sömen som du ska. Vi har disskuterat det tidigare här:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...hlight=avsluta Ps.Kolla en bit ner i tråden Ds |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej och tack för ditt svar!
Jag har läst det där inlägget och tycker att jag gör på det där viset men jag har väldigt svårt att höra några klick. Ska nålarna ända ner eller ska man stanna en bit innan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
hade samma problem som du, men löste det med att ha helt tyst när jag sydde täcksöm, iaf i slutet. med tv eller musik i bakgrunden så missade jag alltid ett klick eller båda. o så ska nålarna längre ner än man tror, nästan enda längst ner. o om du inte hör så snurra bara fram ett varv till, det gör ingen skada
![]() lycka till! //Vinter |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för ditt svar!!
Jag ska inte ge mig. Jag provar imorron igen. Kramisar, Linda. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:12.