![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Pippitröja till litet barn
Hejsan!
Är det någon där ute som har mönstret på en "Pippitröja" till ett litet barn? Med litet barn menar jag ett barn som är ca: 1 år gammalt. Tack på förhand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nej det har jag inte, men...
Det går ju ta vilket som helst tröjmönster med rakt liv och sticka med vit grundfärg (börja med ett par rätstickade varv så att det inte krullar sig i nederkanten) och sedan så här:
två röda maskor, två vita maskor, två röda maskor osv x två varv. Därefter börja med två vita maskor, två röda maskor, två vita maskor osv x två varv. Efter lämpligt antal helvita varv gör du likadant fast med blå mönsterfärg! På pippitröjan, som ju egentligen är en fiskartröja (innan den var pippis tröja i filmerna), har den ju ett sprund med en snodd. Frågan är om det är så bra för ett så litet barn? Jag hade nog gjort ett sprund med en knapp i stället! Man kan ju kanske ha knappar på axeln och brodera ett sprund med korslagda snören och två ändar som hänger ner? En idé bara, vet inte om det blir snyggt, men man kan ju fundera på det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hej!
det finns ett gratis mönster till pippitröja på www.jarbo.se under fliken gratis beskrivning och sen barn,vill säga är mönstret i minsta stl 2 år men du kanske kan minska det. lycka till! och hoppas det kan vara till hjälp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har från ett halvår om du vill ha
maila mig isf ![]() Senast redigerad av myggorna den 2008-04-24 klockan 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.