![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ringtryckknappar
Jag har sytt lite babybodys och då använt Prym 10 mm ringtryckknappar. Varför det just blev Prym beror på att jag har Prymtången. Jag tycker att de är tunga och klumpiga jämfört med tryckknappar på köpta bodys.
Någon som har tips på någon annan sort och var man får tag på dem, som inte är lika klumpiga. Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Puffar lite. Är det ingen annan som använder tryckknappar till babykläder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jodå, jag använder också tryckknappar. Samma märke som du ser det ut som. Prym, 10 mm men jag tycker de är helt okej. Möjligtvis kan det va svårt om man vill ha knappen på kantbandet, då blir det för tjockt.
Jag har testat ett annat märke som Panduro har men var mindre nöjd med dom. Knapparna sitter för hårt och man får dra så mycket i tyget för att få upp knapparna. Har tyvärr inga tips på någon annan sort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tycker också att Prym är de bästa hittills. Har också Pandurotången, men den gick verkligen inte att fästa knappar i kantband till barnbodys.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Fast det har jag lyckats med. Vad är det som inte funkar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jo, det funkar, men de trillar väldigt lätt loss, vilket jag inte tycker att de gör om jag använder Prymtången.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:18.