![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Förstår inte mönstret...
Håller på med den här sötnosen:
http://www.knitty.com/ISSUEwinter03/PATTcoronet.html Och jag har tagit mig igenom allt, men när jag kommer ner till det här: "Next round: K0[1, 0]. *K2tog. Repeat from * around. K 1 rnd even. Next round: K1[1, 0]. *K2tog. Repeat from * around. Next round: K1[0, 0]. *K2tog. Repeat from * around. Cut yarn, thread through remaining 6 sts, gather and tie off." så stöter jag på patrull. Dessa "K0" och "K1" stämmer ju inte överens med det som står i klamrarna ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det brukar alltid gå bra att prova sig fram om man inte förstår en stickbeskrivning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag är inte duktig på att sticka....
Men min första tanke är att det som står inom klamrarna är de olika storlekarna.
Vad jag förstår är det intagningar som du ska göra, om det nu är som jag tror så ska du inte göra ngn intagning om du har storleken som står först, men nästa storlek, men inte nästa igen... Tror du att det kan vara så...? Anne-Lii |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är sådär Knitty brukar skriva storlekar. K0 [1,0] innebär alltså att du ska sticka 0 räta maskor i storlek S, 1 i storlek M och 0 i storlek L.
(Knitty har f ö en lista över sina standardförkortningar där detta borde stå, om du letar lite.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Åh, jag är evigt tacksam!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.