Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-16, 00:29   #1
Maria040 Maria040 är inte uppkopplad

Cool Tråckla

hej.
Jag är ny medlem här och hoppas på en given samtal med glada syjuntor.

Jag syr inte så ofta,jag har en gammal HQ 5710.Tycker den funkar ok för min del,men nu blir jag inte klok på hur jag skall tråckla ett par byxor,det är par fin byxor i ljus tyg,märker att det är inte så lätt att sy som jeans.Jag har som sagt tummen mitt i näven men är väldigt envis av mej.
Vet att de rear på en nyare HQ huskystar E 20,mannen i affären bad mig komma in med den gamla maskinen och byta med tillägg.Är den nya maskinen bättre än den gamla?

ha det bra och tack och lov att jag hittade denna sida.
Mvh maria040
Maria040 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-16, 17:17   #2
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad

Hejsan. Måste bara slå ett slag för alla hederliga gamla trotjänare. Själv har jag en gammal husqvarna (inköpt början 60-tal) som varit min mormors. Den har funkat i många år och i många material men nu sa hon stop. Så jag skicka in den på service, de går igenom den helt smörjer upp den mm. samt ett års servicegaranti. Kommer ta två veckor innan jag får tillbaks den.
Jag ville inte bli av med den för den har funkat så bra å är så gedigen i grön metall (finns ju knappt så fina maskiner å få tag i längre, allt är ju plast), men jag köpte en overlock maskin som tillägg till den jag har och syr de flesta sömmar på den förutom fållningen. Tips ang jeanstyg: står tygmataren på rätt inställning (alla piggar upp), och har du provat med en jeans nål.
Hälsar dig välkommen till sidan och vill bara säga att här får man hjälp med det mesta, och många här har stor erfarenhet inom de flesta områden
Therese
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:56.