![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Ni vet hur det är... MÄNGDER med restgarner. Jag stickar/virkar sedan årsskiftet bara från mina lager. Nu tryter fantasin! jag har mest tunna ullgarner i olika varianter...de är lite kliiga, några babygarner, ni vet de där tunna tunna... Vad ska jag hitta på? Speciellt ullgarnen skulle jag villa att de "gick åt".
Ge mig förslag och tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om ullgarnerna är vita/ljusa kan det vara roligt att prova växtfärgning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag stickade en väska och tovade i maskin av lite av mitt restgarn. (Bild finns i galleriet)
Annars är ju raggsockor klassiker eller virkade mormorsrutor. Andra smågrejer som det inte går åt så myckewt garn av (om man bara har lite av varje färg) är ju pulsvärmare och vantar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Man kan tova askar/förvaringsburkar i olika storlekar och former.
En kompis till mig gjorde en kameraväska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Mormorsrutor tänkte jag också på. Halsduk kanske, virka ränder på tvären eller längden eller virka olika fält, t ex börja med två färger och virka något mönster en bit,byt sen till t ex tre färger och gör ett mönster en bit och fortsätt så till halsduken är lagom lång.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.