![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad används detta band till?
Hejsan!
Jag undrar vad detta band kan användas till. Tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det ser ut som ett rynkband till gardiner. Kan säkert användas till annat också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Rynkband till gardiner! Det visste jag inte ens att de fanns
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har för mig att du kan ha det som rynkband i hissgardiner.eller rynka upp för bågar.sy fast dom på längden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Menar du bågar på gardiner, Teknikfreek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja tror det skall vara sådana
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det röda är där man syr på rynkbanden på ett rakt tygstycke och sedan blir det "bågar" när man drar i snörena.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vilken smart grej rynkband är!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Dom är inte till hissgardiner!! Däremot till gardinkappor som ska vara rynkade på höjden - vanligt bl.a. på 80-talet....
Skulle bli tokig på att hissa hissgardiner upp och ner med hjälp av rynkband! Bara ett tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
När jag hade praktik på Drottningholms slottsteaters ateljé använde vi såna veckband när vi ville göra veckade kjolar och byxor av renässans/barock typ. Det går mycket fortare än att dra tre rynktråddar för hand och vecka :P
Den typen av veck jag pratar om kallas "carthridge pleating" på de renässans sidor jag sett. /L |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:44.