![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
brodera på spinnackerväv?
Har sytt en hel del gympapåsar i spinnackerväv.
Tänkte nu ge mig på att brodera på denna väv. Någon som gjort det? och som vet vilket underlägg/filmoplast eller dyligt som är lämpligt. eller om jag ska lägga ner projektet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag är lite osäker på vad detta är, men är inte det ganska krafigt? Jag brukar inte använda något alls när det är stadigare material utan bara spänna i bågen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Det är ett ganska tättvävt stelt polystertyg som prasslar rejält. Det har en liten rutvävd mönstertruktur också. Tror jag får köpa mig en liten bit i morgon och testbrodera!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Först nu har jag hunnit (läs orkat) testa hur det är att brodera på spinnackertyg.
Testade utan något mellanlägg- spännde tyget direkt i ramen. Sååå bra det blev! Hädanefter blir det många broderade gympapåsar till barnbarnnen. Dessutom ser baksidan nästan lika bra ut som framsidan på brodyren ![]() Tack, Gidget för tipset ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Det lät intressant, att sy o brodera på spinnackerväv. Men var kan man köpa detta "tyg"? Inger |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
I Göteborg finns det på Myrins och Gårda Textil. Färgerna är inte många - vitt, rött, knallblått, cerise. Kostar ca 75-95 kronor per m.
Jag har broderat på den cerisa... Har ingen koll på var det kan finnas på andra ställen - men någon här kanske vet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Bambilina: Ser att du bor i Stockholms län, då kan du kan hitta spinnackerväv i olika färger på Textilcentrum i Sundbyberg. Åtminstonde finns det på grossistavdelningen, men om du inte har företag och därmed kan handla där så kan du säkert fråga i den främre butiken så tar de nog fram det åt dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för era svar.
Ska ta en tur till Sumpan som vi i Stockholm säger om Sundbyberg. Ska bli spännande att testa. Inger |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Vad roligt att det fungerade utan mellanlägg och att den turkiska tråden är provad. Ska nog också skaffa lite spinnackerväv verkar bra till mycket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.