![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Design för att förminska
tänkte sy en kjol till present. Problemet är att tjejen är strl. 44 och nojig över det. Därför är det viktigt med kläder som minskar ner och döljer. Detta är ingenting jag har någon som hellst erfarenhet utav och behöver därför hjälp.
Vilka färger är bra? Hög eller låg midja? längd på kjolen etc? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vill man se smalare och längre ut är det mörka, dämpade färger som gäller, och randigt på längden. Själv älskar jag svarta byxor, rätt vida i benen, i kritstrecksrandigt tyg. Ljusa färger förstorar.
Kjolen ska helst vara lång, men man kan ju göra en knälång kjol och ha en överkjol i chiffong eller liknande, som går ner tio cm extra eller liknande. Tight är att undvika, eftersom ni antagligen inte vill ha någon korvskinnseffekt. Matta tyger är också att föredra. Fast man kan ju ha tight i ett matt tyg, och löst i ett glansigt tyg t ex =) Här är länken till stilakuten, eller What not to wear. De har hur mycket bra tips som helst på hur man kan klä sig för att dölja det oönskade och framhäva det önskade ![]() http://www.bbc.co.uk/lifestyle/tv_an...ar/index.shtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är själv "stor" och har följande tips. En hög kjol nästan underbyst ev med en spets som går upp mot bysten gör den rak över höften halvvägs ner till låren (eller ner till knäna om du vill ha en pennkjol) sedan öka så att det blir svaj i kjolen när man går. Gör kjolen i 4 eller 6 våder. Snyggast är om personen är kort att låta den sluta strax ovanför knät annars strax nedanför eller vid vaden. Välj också inte alltför mönstrat tyg enfärgat mörkt är snyggt. Tex. vit blus svart/mörkblå kjol med vitt brett bälte i midjan för att accentuera midjan, vita skor och vit liten handväska.
Ja det var mina tips. Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tack för hjälpen. Nu har jag lite mer att gå på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.