![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kvinnlig pirat
hej
har ni några förslag/ideer om hur en kvinnlig pirat skulle kunna va klädd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
kolla på filmen pirates of the caribean där ser du ju hur hon klär sig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=16412
Här har du en snygg kvinnlig pirat . Finns fler att hitta i albumen om du söker på pirat . |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Likadant som en manlig pirat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sy en skjorta i bomull, med knäppning fram. Undvik singoallablus, det ser väldigt buttericks ut då (enbart min personliga åsikt)
Sy en väst Ett par knäbyxor, helst lite för stora Ett livband (ett måste för alla pirater) Möjligtvis en bandana eller en trecornhatt. Sen tar du och går loss med ett rivjärn och smutts så att det får den autentiska looken :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
jag som redan har gjort en singoalla/pös grej
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Piraterna som härjar längs Fördömda Kusten klär sig pråligt för att visa hur mycket byte de lyckats stjäla, jag gillar realismen i det. De har ofta västar med stört mycket broderier på, sidenskjortor och guldspännen på stövlarna. Klassiska 1600- och 1700-talskläder tycker jag är snyggast.
En pirat kan egentligen ha på sig vadsomhelst, men det ser bäst ut om kläderna ser slitna ut - att slåss, bränna städer och våldta lämnar fläckar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
ok så härblev det
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:52.