Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-10, 17:50   #1
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Tid och pengar räcker inte till!

Jag måste vara komplett tokig! Jag har ett antal hobbies som suger tid och pengar... men det är ju bara såååå roligt och jag vill inte ge upp någon av dem.

1. Jag fotograferar och har en egen portabel studio. Den hobbien genererar väl iofs mer pengar än vad den tar nuförtiden men tid tar den ändå...
2. Jag skjuter under säsong en hel del lerduva och lite annat jaktrelaterat blir det också. Har bland annat hyrt tillsammans med några killar en skytteinstruktör från London i två timmar om två veckor. Gissa vad det kostar? Men såååå roligt! Men det tar ju någon kväll i veckan och närmsta banan ligger en bit bort.
3. Jag har två hundar som jag tränar lite lydnad med och målet är väl att jag skall starta taxen i lk1 innan hon går hädan. Whippeten har jag redan startat med (med gott resultat), men han pallar inte riktigt situationen.
4. Jag cyklar en hel del, inte för att det är så dyrt men man kan ju lägga ut en förmögenhet på rätt kläder och underhåll på racercykeln. Men det är klart - när man väl cyklar så är det ju inte så dyrt.
5. ...och sist men inte minst är det ju sömnaden förståss. Och nu sitter jag och suger på om jag skall uppgradera min symaskin. Helt och hållet bara för skojs skull, ämnar inte sälja en pinal.

Utöver detta jobbar jag ju heltid med ett jobb som jag satsar på och tycker är roligt. Sedan har jag både små och stora problem i form av små och stora barn... nej, de är inga problem förståss.

Ni kan säkert gissa att vårt hus inte är det allra mest välstädade i området. Vår trädgård är också den minst exklusiva...

Är det fler som är lika tokiga som jag och inte för sitt liv kan få varken pengar eller tid att räcka till?
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-10, 17:56   #2
solinde solinde är inte uppkopplad

Jag skulle lätt kunna hamna i precis samma läge, men än så länge har jag lyckats ganska väl med att trycka tillbaka några möjliga hobbies för att ha lite tid över till att äta och sova.

Än så länge...
solinde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-10, 18:20   #3
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Du kan trösta dig med att en

Kreativ person sällan har välstädat.
Bara du trivs och inte känner dig stressad är allt väl.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-10, 18:41   #4

Jag skall väl inte berätta att jag höll på att köpa mig en veteranbil förra sommaren... Men då höll jag mig faktiskt och insåg min tidsbegränsning.

Nej, mina stökiga rum ger mig faktiskt anmärkningsvärt lite huvudbry. Däremot så får jag lite ångest över trädgården ibland...
Gammal 2007-05-10, 20:02   #5
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad

Jag har insett att jag måste välja bort lite av alla mina intressen, annars blir jag stressad.

Jag har tvingat mig själv att placera ändan i soffan lite då och då, en eller ett par timmar varje dag. Bara sitta och "rulla tummarna", ingen TV eller annat som "stör", och jag mår sååå bra av det! Jag liksom hittar tillbaka till mig själv, kan man säga.

Förr försökte jag hinna med en massa roliga saker, men faktum är att man kan bli stressad även av det som är roligt. Det kan lätt bli för mycket av det goda också.

Om pengarna dessutom börja tryta så är ju det ett stressmoment i sig själv, då finns det bara ett att göra, prioritera bort en del av det som inte är livsnödvändigt.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-10, 23:58   #6
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Jag vet precis hur det är. Jag har aktivitetsersättning, vilket i mitt fall innebär mycket fritid, emn lite pengar. Och dessutom sover jag ofta på märkliga tider, så saker som låter blir det ofta svårt att få in.

Först och främst: Lajv lajvar!
Dessutom är jag värsta utrustningsbögen och spelar massor av olika typer av roller.
Jag syr kläder och andratillbehör. jag tillverkar skor och väskor i läder, jag gör latexmasker, jag spelar olika instrument och sjunger, jag lär mig urukgijab (fiktivt språk, snackat av svartblod på många lajv), bygger rustningar i både läder och plåt, jag bygger sk. boffervapen och så vidare...
Dessutom så målar jag War Hammer figurer åt mig själv och pojkvännen, tecknar en del, spelar gitarr och är allmänt pysslig (frivoliteter, virkar, väver band ibland etc.) och har väldigt svårt att låta bli nya saker.

Och så syr jag ju "vanliga" kläder till mig själv också, vliket bland annat innefattar att försöka lära mig min broderimaskin med tillhörande dataprogram...

Och allt kostar pengar och tar tid! Ibland håller jag på att stressa sönder mig själv. Planera dåligt brukar jag också göra ch görna ta på mig saker åt andra också
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-11, 08:44   #7
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad

Wow! Än så länge lägger jag bara alla växlar på scouterna, sömnaden, politiken och skolan. Men jag vill lära mig frivoliteter, knyppling, börja skjuta luftgevär och rida igen. Inte glömma att jag skriver, har cirka 700 sidor noveller och böcker helt självskrivna. Fast skrivandet är ju gratis =) Hmm, jag som trodde att jag har ett lugnt liv... måste omvärdera.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-11, 16:40   #8

Så skönt att det finns fler än jag som har för många hobbies. Jag skall nog inte klaga över pengarna ändå - hade jag haft mer så att jag hade kunnat göra ännu mer så hade jag inte haft tid att göra det så balansen är kanske perfekt?

Nåväl, just nu håller vi på med utbyggnad av huset så då känns det lite extra stressigt och svårt att hinna med allt.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:13.