![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyg till bärsjal
Jag är fullständig novis på denna sida, men tänkte ge mig på att försöka sy en bärsjal. Den ska vara av "elastiskt material" (inte vävd) enligt denna beskrivning: "Om du ska sy en trikåsjal så ska du tänka på att tyget skall vara mest elastiskt på bredden och helst inte så mycket på längden. Det bör inte heller vara för tjock, för då blir det nog hemsk varmt."
Om jag vill köpa tyget på internet hur kan jag veta på beskrivningen att det passar? Finns det någon webbshop som har så pass detaljerad information om tygerna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du borde kunna få en del svar här: http://www.sjalbarn.se/
Kanske hittar du info om var du kan köpa tyget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
För att sjalen inte ska vara för elastisk så måste det vara ganska tjockt tyg. Det bästa är om du kan gå i en affär och känna på tyget. Bla Tricot slen är en ganska vanlig trikå sjal och dom brukar finnas på ex brio och andra liknande. Men ofta kan det nog bli lika dyrt som att köpa en billigare trikå sjal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:11.