![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Balklänning - hur lång?
Finns det någon liten regel att gå efter när man ska bestämma hur lång en balklänning ska vara? Förstår väl att man gör som man vill, men nån kanske kan föreslå nåt bra!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Med bal klänning menas hellång den skall inte sluta på smalbenet utan gå ner till skon.men ändå kunna gå utan att fastna i fållarna.
Sedan beror det ju på i vilket samanhang du skall ha den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det ska vara till en studentbal. Tycker nog den ska vara så lång som möjligt, men det kanske är opraktiskt och kanske inte snyggt??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har för mig att klänningarna kan vara kortare på studentbaler
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hellånga klänningar är ofta en centimerer över marken när skon är på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
När balen kom till, eller vad vi kallar för bal iaf. Så skulle klänningen ALDRIG gå över vaderna, det ansågs som att visa sin nakenhet.
Så det är antagligen där ifrån som det kommer också att balklänningar är hellånga. Så summan av kardemumman borde vara att regeln är: En balklänning bör aldrig vara kortare än att den täcker vaden. Bara en tanke jag hade, som i mitt huvud lät väldigt bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.