![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Söker t-shirttyg
I vintras gav jag min vän ett skrivet kontrakt där jag lovade henne att sy henne ett nattlinne i T-shirttyg. Jag vet att affären här i stan har sådant tyg, men jag har för mig att priset är lite för högt. Så jag letar efter det på internet, men jag vet ju knappt vad tyget heter! Är det jersey, eller är jersey den mjukare varianten som man använder för bland annat barnkläder?
Jag har sett att www.textilonnet.se har svart jogging, och www.efabrics.co.uk har Cotton Stretch Jersey. Är det rätt tyg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror
du skall leta efter singeljersey om du skall ha en tunnare typ som t-shirt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Åh, tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Singeljersey har inte så bra formfasthet, den är alltför tunn och det är bara när den är ny som den ser fin ut, i dom flesta fall vrider den sig väldigt mycket vid första tvätten.
Milanojersey är betydligt bättre, den är interlockstickad vilket betyder att den är väldigt formfast, trots att den är mjuk och smidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Du har helt rätt om singeljerseyn fast det kan bero på kvalitet. Jag har singeljersey som är jättefin även efter tvätt och användning. Annette |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Annette,
visst är det ju så att singeljersey finns i olika kvaliteter, bättre och sämre, men det är alltid svårt att veta i förväg hur den kommer att uppföra sig vid första tvätten. Generellt gäller nog att Milanon är mer att lita på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Var kan man hitta milanojersey? Det låter nämligen som om den är svår att hitta
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
... och denna inte att förglömma! Här har jag köpt mycket tyg.
http://www.e-slojd.se/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack så mycket!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
I senaste katalogen från Swelogent finns det många olika färger av Milano-jersey, men som sagt, man måste ha ett företag eller förening för att få köpa där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Min erfarenhet är också att tyger som innehåller viskos eller modal är skönare och trevligare mot kroppen än rena bomullstyger, men det kan vara väldigt personligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Viskos är träfibrer vet jag men vad är modal för något? *nyfiken*
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Ja, tyvärr är jag inget företag. Det är svart jersey, eller ett bra nattlinnetyg överhuvudtaget
![]() Är det någon som vet något om den svarta viskosjerseyn som www.alltomhandarbete.se säljer? Jag har gett upp hoppet om singeljersey eftersom den faktiskt har en rätt papprig kvalitet. Senast redigerad av MadWomanInBlack den 2007-04-04 klockan 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:20.