![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
söm med tygerna omlott
På mycket tjocktröjor i sweatshirt som är konfetkionsydda används en overlocksömd där tygbitarna läggs omlott och jag förutsätter att inget klipps bort. Sömen hamnar på rätsidan och ser ut om en vanlig overlocksöm. Förutom det att det är en "raksöm" längst till höger i sömmen också.
Om det är någon som fattar vad jag menar: Finns det overlockmaskiner som riktar sig till privatpersoner som kan sy denna sömmen? //Magdalnea Senast redigerad av Baggin den 2007-04-01 klockan 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vet precis vilken söm du menar. Vet ingen maskin men ville barar tala om att du kan få samma effekt, om utseendet inte spellar roll, med en vanlig overlock om du syr med flatlocksömmen, men det kanske du redan visste.
Sömmen ser inte likadan ut, på ena sidan blir det som en traditionell söm men på den andra blir det som tvärgående streck. Jag har lagt in en bild i mitt ena album, här: http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=22102 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag har en gammal 4 trådig bernette och jag vet inte om den har flatlock.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vet inte jag heller men det borde du väl kunna ta reda på.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
flatlock finns inte med i manualen, så antagligen inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:22.