![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej alla syglada!
Jag använder ofta Burda mönster och jag gillar att emellanåt "svänga ihop" ![]() Skånehälsningar Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har för mig att det är vliselin band på rulle.
Du kanske kan klippa ´band av fliselin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har inte heller hittat men jag bruka skära till remsor av det tunnaste mellanlägget jag hittat (minns inte vad det heter), går precis lika bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har också hakat upp mig på det där i burdamönster, och aldrig stött på nån butiksmänniska som vetat vad det är
![]() Hittade lite information på tyska här, men jag vågar mig inte på nån översättning då det är 11 år sen jag tog min sista tyskalektion och jag har ingen ordbok i närheten. produktinformation Användning (pdf) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har också använt klippta remsor av olika sortes påstrykbara mellanlägg istället, men resultatet har aldrig blivit så snyggt att jag velat visa upp det... och även om jag gärna skulle skylla på frånvaron av "rätt" vliesband, så måste jag nog erkänna att det beror på frånvaron av tålamod och kunskaper istället :-D
Det finns ett skäl till varför mina album mest visar stickade sockar... Kläder brukar jag hålla mig till att sy om istället för att sy helt nytt, men jag ska ta nya tag snart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Min tyska funkar ganska bra fortfarande
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej.
Jag tycker också det är konstigt att Burda jämt kör på med sitt formband då det knappt verkar gå att få tag på. Kanske är det lättare att få tag på i Tyskland (jag får nog kolla där nästa gång jag besöker släkten, man är ju halvtyska) Tygvaruhuset i Sickla brukar ha det men det verkar vara det enda stället. Jag klipper också till mina formband själv numer. Enda skillnaden är att det brukar löpa en tråd genom det köpta formbanden men det verkar ju inte behövas egentligen. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Jag ska försöka komma ihåg att kolla vad det heter när jag har vägarna förbi en sybutik som har det jag använder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Många skickar även till Sverige även om det inte står att de gör det. Bara att skriva och fråga om de gör det. Jag kan skriva och fråga om du själv inte vill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
I Swelogent katalogen finns Vliesofixband på rulle, 6mm bred. Där finns även Formband, 12mm brett (fixerbart, trådförstärkt, snedskuret band till stabilisering av rund och snedskurna kanter står det i katalogen).
Vet inte om detta är vad ni menar och söker ![]() Tvärr så är det endast företagsköp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Japp precis sådant jag menar, tänk att jag missat det, det första man blir blind på...
Fast efter som jag köpt i metervara så har jag inte könt behov och letet heller. Bra att veta när det tar slut. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Hej
Jag har köpt formband på Husqvarna affären i Lund. Mvh Mariette |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
Citat:
![]() Tack till dig och alla andra för tips och engagemang. Hädanefter ska jag logga in här oftare istället för att sitta och fundera för länge i min lilla "kammare". Vårliga hälsningar från ett soligt Malmö ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42.