Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-23, 17:28   #1
Felizia Felizia är inte uppkopplad

Några tips på kul klädesplagg att sy?

Hej symänniskor!
Jag fick sån lust att sy något klädesplagg. Jag undrar om det är någon som har något tips på något roligt att sy? Kanske något mönster eller bild på något som ni själva sytt. Det ska helst vara något som inte är för komplicerat, för att jag är inte så hemskt duktig på att sy.

Det skulle vara jätteroligt med lite förslag!
MVH Felizia
Felizia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-24, 04:33   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Lolita-inspirerade grejer tycker jag är skoj att sy. Det är oftast väldigt enkla modeller, men man lägger mycket energi på detaljer och sånt. Materialmässigt kan det förståss bli dyrt (beroende på modell, det går att komma undan hyfsat billigt också) och tid tar det, men det är ypperlig träning.

Sen kan man ju göra andra grejer med samma metoder också. Man behöver ju inte sträva efter det där supergulliga om man inte vill.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-24, 16:04   #3
Felizia Felizia är inte uppkopplad

Ja, jag älskar den typen av kläder. Fast för att sy sånna kläder skulle jag nog behöva lite inspiration först.
Felizia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 14:03   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Bilder fins ju en hel del på nätet.
Här: http://www.avantgauche.co.uk/Gallery/index.html fins ett ganska välfyllt galleri som man kan kika på när man behöver inspiration. Annars kan en bildsökning på google säkert ge en del, för att inte tala om en sökning här på sysidan. sök på saker som "lolita" "loli" eller "egl" så får du upp i alla fall någr träffar. En del grejer är förståss rätt skumma men väldigt mycket är fint också.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 20:40   #5
anarkistbavern anarkistbavern är inte uppkopplad

En annan idé är ju annars att kolla runt på olika lolitamärkes-hemsidor... Tex kan du söka på metamorphose eller på "baby the stars shine bright". Två ganska kända märken med jättefina kläder. ^^ Den senare har jag dock för mig att det bara finns på japanska, så det är lite krångligt att hitta. :P
anarkistbavern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 07:08   #6
pippiluren pippiluren är inte uppkopplad

Omlottklänning

Hej!
För några år sen när jag började sy på riktigt så började jag med en omlottklänning.
Mönstret hittade jag från onion (www.onion.dk, slå-om-kjole 2010, obs dansk sida)
Den var rolig att sy och inte alltför svår men ändå lite mer än att bara så en kjol. Dessutom är det väldigt pedagogiska beskrivningar.
Om du går in på deras sida kan du titta efter återförsäljare här i sverige.
sus
pippiluren är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:21.