![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy byxor!
Jag har gett mig i kast med att sy ett par shorts och det var svårare än jag trodde. Ändå har jag ett startmönster.
Skulle behöva lite hjälp med hur man börjar och så. Mönstrerna är inte sååå lättlästa. Tack på förhand! // Alicia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad är problemet, lite mer exakt? Har du klippt ut bitarna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har klippt ut bitarna och så, men sen är problem hur jag ska sy ihop dom. Bakdelen blev större än framdelen och det kommer bli svårt att sy fast dom i grenen. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Var baken större än frammen på mönstret också? Så det inte är en felritning/klippning.
Isåfall ska man "dra" ut det mindre tyget till det passar längs det större. Är du med mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo då, tror att det är rätt ritat. Kollade en extra gång. Jag tror det. Tänkte höra med syrran, hon är rätt duktig på att sy oxå så. Jag håller på att lära mig.
Tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Baken ska vara större än frammen, eftersom man är bredare baktill. Har du däremot två benpar som ser olika ut så har du sytt ihop dem fel och får ta fram sprättkniven.
Har du sytt ihop så du har två benpar och ska sy grensömmen nu? Vräng det ena benparet, så du har ett benpar med rätan ut och ett med avigan ut. Stoppa det ena benparet i det andra så de ligger räta mot räta, kontrollera att innerbensömmen och ev passmärken passar ihop. Nu bör du få kunna sy grensömmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:20.