![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Första korsetten
Jag har länge velat sy en riktig korsett men jag har bara fegat ur då jag inte riktigt är säker på hur man går till väga.
Tycker att det verkar krångligt med alla skenor osv. Följer ded arbetsbeskrivningar i de flesta mönster man beställer?.. Jag skulle vilja ha en OB, med 1800 talsstil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du får ALLTID med sömnadsbeskrivning med seriösa mönster.
Ska jag vikta mönster tycker jag mönstren från MantuaMaker och Truly Victorian är enklast att hantera. Mönsterbeskrivningar som är RIKTIGT bra kommer från LaughingMoon och MantuaMaker. Kort - en bra och enkel korsett är Truly Viktorian. En bra korsett (i två varianter dessutom) är Laughing Moons. Man kan köpa Linda Sparks bok Basics Of Corset Building - kanonbra för alla (nybörjare som vana). Och det är inga problem med stålen. Vi är många här som med råd och dåd kan stötta. PS Alla mönstren ovan OCH material kan man köpa från VenaCavaDesign |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Låter lovande när man får så många bra förslag och idéer
![]() Vart kan man få tag på bra fjäderstål?... Vill inte ha plastskenor eftersom de verkar tappa form efter ett tag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
På vevacava eller vad det var sade han ju =P
http://www.venacavadesign.co.uk/Prod...nes_Steel.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
I princip allt man behöver veta vad gäller sy korsett, köpa korsettsömnadsattiraljer mm finns att läsa i korsettforumet. Bra idé är att gå igenom alla inlägg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:34.