![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tygval???
Hej alla quiltare.
Nu undrar jag om det är någon som kan hjälpa mig med tips och ideér på hur man sätter ihop tyger. Jag har i flera år haft dille på att köpa tyger som jag tycker är fina utan en tanke på vad dom ska vara till, dom är ju så fina... Men nu när jag äntligen har börjat med lappteknik så vet jag inte vad jag ska göra med dom. Jag har svårt för att se vilka tyger som passar ihop om det inte är ton i ton. Hittills har jag köpt färdiga "kit" med tyger när jag sytt t.ex. dukar. Men nu tycker jag att jag borde lära mig att sätta ihop tyger själv, men har som sagt svårt att föreställa mig det färdiga resultatet. Finns det någon hjälp för mig? Hälsningar, tyggalningen Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hei!
På DRGBooks.com kan du melde deg på et kurs-nyhetsbrev.Du får en mail i uken over 7 uker. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
Det finns ett program som heter EQ5 att köpa till datorn. www.quiltbiten.com i uppsala har den.Där kan du sätta ihopp olika tyger med olika slags ruter. Annars får du börja med att bestäma vad du ska göra med tygerna.Titta på olika mönster i böcker och få en uppfattning vad som passar ihopp. Eller om du känner någon som målar eller ritar, dom brukar ha ett bra färgseende kram eva wiklund ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:52.