![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kladdkaka med vispgrädde och hallon
Ikväll är jag och min flickvän bjudna på ljusparty hon min svägerska. Då hon har två små "vildar" (nej, de är jättegoa ungar =) så lovade jag att baka (jag är ledig denna vecka).
Så nu har det blivit två kladdkakor (hällde i lite smält blockchoklad för att få dem mindre söta och lite "tyngre" i smaken) och så blir det vispad grädde och hallon till. Är 2 kladdkakor och 8 dl vispad grädde tillräckligt för 12 tjejer/kvinnor/damer? Jag är kass på att beräkna, vill inte att det ska vara snålt tilltaget men vill inte heller ha en massa rester att kladda med o försöka spara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det lät så smarrigt så jag tror de kommer göra tabberas på faten oavsätt hur mycket du gör
![]() Två kladdkakor borde räcka. Jag brukar göra en kaka i den storleken plus lite små kakor runt om när jag har hempartyn och det brukar vara lagom. Så om det inte serveras något annat (vilket inte behövs) så blir det jätte bra tror jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror inte det blir något annat, bara dricka då.
Ja, jag hoppas de kommer gilla mitt fika. =O) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Åh vad gott med kladdkaka. Du får säkert en liten bit över, det får man alltid oavsett hur mycket man har beräknat. Ingen kan med att ta den sista, det gör du på kvällen sen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det är så? =O)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu är festen avklarad. Vi blev färre än väntat, 10 vuxna + ett barn som åt lite.
Det blev lite över, ca 2/3 kaka. Men den var mkt uppskattad! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad roligt, och en kaka till dig blev det ju kvar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag var ju inte hemma hos mig, så jag lämnade resterna åt min bror och hans familj som bor där. =O)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
MuMMa...!!
Nu blev jag lite inspererad inför helgen. /Eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:42.