![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Storlekar på täcken?
Satt och kollade på amerikansk tillskuren vadd för ett tag sedan; började fundera på dimensioner på sängar.
Typiska sängar här är ju 200 cm långa? Bredder, 90, 105(?), 120, 160 eller så och 180. Sedan kan ju sängar ha gavlar eller inte, det spelar ju lite roll för hur man dimensionerar ett överkast ... Junior sängar också, 80 cm breda? 120-200 cm? (sonen har en som kan dras ut till 200 cm ..) Amerikanska mått på vadd iaf, då hittade jag baby, twin, queen, king ... Hur stora är de sängarna egentligen? Och hur stor är en "lap quilt"? Vilka dimensioner tycker ni passar till olika sängar (eller barnvagnar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En "lap-quilt" syr jeg ca. 160 x 180-200 cm.
Senge täcke afhænger af sengen! De fleste dobbeltsenge er 200 cm lange, og 140 - 180 cm brede. Så i bredden syr jeg et sengetäcke 200 - 250 cm. I længden, hvis der ikke er gavle, synes jeg, det skal være 230. Der skal være noget til at hænge ned både i siderne og i længden. Men det er altid individuelt, jeg syr på sengetäcke i øjeblikket til en seng, der er 140 x 200, men der er kun 1 side, der er fri! Så det må blive 170 x 210 cm. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:11.