![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Dukar? mellanlägg/vadd/flanell
Jag håller på att sy en liten duk i Lone star, övningsprojekt, nu närmar det sig att välja hur den ska monteras.
Hur gör ni med dukar? Lägger ni ngt emellan, vad isf, eller fodrar ni bara? Planerar också en julgransmatta, "ska" det vara ngt i en sådan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
bordsfilt och filt
När jag gör dukar tyg löpare gillar jag att ha bordsfilt inuti. Köper du det så tvätta innan du använder De krymper nära 10%.
Jag ska sy en julgransmatta nån gång. Brodera på linnetyg överst och ha hobbyfilt under har jag tänkt. Lycka till med övningsprojektet /Jessica |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Volymvlieselin är bra
Volymvlieselin är bra tycker jag. Det blir styrsel men inte så bulligt.
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Jag är ganska ny på det här med lappteknik. Jag har dock sytt ett par dukar och använt bomullsflanell som mellanlägg. Jag har tvättat tyget innan användning. Bomullsflanell är ett ganska billigt material och lätt att få tag på. Jag tycker att det blir lagom tjockt. Qiltlisa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag använder duk-vadd. Riktigt tunn vadd är 90 cm bred och som jag köper på Patch i Göteborg för 25 kr/m.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej! Jag tycker man kan lägga tunn vadd emellan när man ska quilta duken,jag brukar ta vanlig vadd och dra isär den i två delar så att den blir tunn.En del dukar, typ till köksbordet som man tvättar titt som tätt vändsyr jag bara med bomullstyg och kantstickar runt om och ev. sy i diket runt några rutor så att det håller ihop.
/ hälsn. Anni |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:27.