![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tygaffär i Helsingfors
Åker du t ex på kryssning till Helsingfors så finns en fin Eurokangasbutik i centrum:
Muodin Eurokangas Sanomatalo, Töölönlahdenkatu 2, 00100 Helsinki Tel. +358 9 2706 9142, Fax. +358 9 2706 9144 www.eurokangas.se Byggnaden (Sanomatalo) ligger mittemot Järnvägsstationen, en kort promenad från Stockmannvaruhuset. Det är som en liten minigalleria i gatuplanet med flera butiker och ett café. Eurokangas har mycket modetyger, festtyger, mönstrade sidentyger och ibland har jag sett designertyger från något modehus. Ett köptips är overlocktråd som bara kostar ca 2 Euro per rulle (Mölnlycke). Tips! Tag med en ryggsäck - annars blir armarna långa! Någon som har tips på andra tygaffärer i Helsingfors? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Stort tack för tipset. Flyger till Helsingfors i morgon bitti. Jag hoppas det blir lite tid över för en tur till butiken.
Jag återkommer om jag hittar någon annan spännande butik. /Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Såg att overlockstråden numera kostar Euro 2,30 när jag var i Helsingfors i somras. Fortfarande mycket billigare än i Sverige för 5000 meter.
Lokalbussen från flygplatsen till Järnvägstorget går precis utanför dörren på flygplatsen. Den tar ca 30-40 minuter beroende på om den kör omvägen eller inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Regntyger
Åååhh...kanske man ska ta en tur dit...ska till Helsingfors i november. Någon som vet vad regntygerna kostar. Dom hade så bra regntyg när dom hade sin butik i Stockholm. Eller om någon sett vad dom har för fuskpälstyger just nu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.