![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stygnlängd till rynkad volang?
Hejsan!
Håller på med en kjol, har rynkat volang och nålat fast...men blev osäker på vilken stygnlängd som är lämpligast för att hålla rynkorna snyggast på plats. Tyget är ganska kraftigt syntettyg. Någon som har en aning...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Lägger till en bild
Kanske ger en bättre uppfattning om vad jag är ute efter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Stygnländen är nog inte det primära för att få smygg rynkning. Visserligen bör du ha så pass stygnländ så du kan dra i trådarna smidigt utan att det brister. Men ändå så bör man nog sy två sömmar som rynkas ihop. Fördela rynkorna fint och sedan syr du fast arbetet mellan de två rynksömmarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Menar du att jag ska kunna dra i trådarna som jag syr eller i dem jag rynkar med?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du skall kunna dra i trådarna du rynkat med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du syr två rynktrådar med 1 cm mellanrum och har lite längre stygn än vanligt med lös trådspänning. sedan drar du i trådarna ,man kan sätta en knappnål i varje ände så lindar man trådarna runt knappnålen och förankrar tråden
sedan kan du släppa efter eller spänna mer genom att lossa från knappnålen. när du har fått lagom avstånd knyter du en knut och tar bort knappnålen.sedan fördelar du rynkorna snyggt.och sedan nålar du fast den där du vill ha den. och syr fast den mitt emellan rynktrådarna. sedan är det bara att ta bort rynktrådarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:04.