![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Väldigt hård trådspänning..
Jag har en Hugin Veronica sedan snart ett år tillbaka... Jag vet inte riktigt vad som hänt med den nu.. Men innan har jag haft övertrådspänningen på 3-4 när jag sytt i fleece eller monstertyg... Nu för att de inte ska trassla sig på undersidan får jag köra med den högsta trådspänningen, 9... 1-8 trasslar de sig på undersidan i olika grader.. 8 trasslar sig inte mycket, men stygnen ser inte riktigt bra ut då heller..
Jag har aldrig rört undertrådsspänningen.. Någon här som vet vad de kan vara för "fel"? Har funderat på att lämna in den, men om dom inte hittar något fel på den då så får jag ju betala och de har ja inte riktigt råd med nu för jag håller på att spara undan pengar till en helg då jag ska kidnappa min pojkvän till Örebro typ.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du kollat hur undertrådspänningen är? När Du håller i tråden ska spolen inte "ramla ner", då är spänningen bra,om du gör "ett litet knyck" ska tråden rulla av en aning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag testade de igår efter att mamma sagt åt mig o göra så.. den rullar inte alls ner så länge jag inte "rycker i den" typ.. Så då e de väl inget fel på den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Då bör den vara ok.
Borsta bort allt damm,(om det finns nåt) även mellan trådbrickorna. Prova att byta nål. Det är vad jag kan komma på, just nu |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hmm okay... Ska kolla de
![]() Tack! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Om undertråds-spänningen vore för lös skulle du behöva ha väldigt låg övertrådsspänning.
Så OM undertrådsspänningen är tokig är den i ditt fall för hög. Nu tycker jag att man ska vara försiktig med att greja med undertrådsspänningen, men du skulle ju i alla fall kunna prova att lossa den 1/4 varv (på en lilla skruven, kolla manualen) och se om det blir någon skillnad alls. Annars håller jag med Dahlia, gör ordentligt rent mellan trådspänningbrickorna innan du gör något annat! Ett dammkorn räcker för att ställa till bekymmer där! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:28.