Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-30, 08:57   #1
Rutis Rutis är inte uppkopplad

billiga tryckknappar

Hej!

Syr just nu som bäst en massa babykläder och då går det åt en hel del tryckknappar och undrar därför om någon vet var man billigast köper tryckknappar. Sådana som är ca 10 mm i diameter och som man slår fast, inte syr...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-30, 19:00   #2
millsing millsing är inte uppkopplad

Jag har en hel del tryckknappar från PRYM som jag kan sälja. Hur många behöver du och vilken färg?? Har nog några olika färger. Tror det är 10 st knappar i varje förpackning + ett instrument för att sätta fast dom....

Kollar gärna upp detta om du är intresserad!

Mvh,
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-17, 12:24   #3
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Flyttar upp denna frågan lite. Det finns tryckknappar i storpack att köpa på http://www.slojd-detaljer.se/

Då får man köpa ett ganska dyrt verktyg till men jag gissar på att det är en bra grej, funderar själv på att beställa.

Dock undrar jag om det är någon som har testat tryckknapparna därifrån och kan berätta om de är "hårda", dvs sitter bra ihop? Har använt tryckknappar som man syr på och det går ju bra det med men tyvärr har de en tendens att inte hålla ihop så bra och t ex i grenen på en baby-body så måste det vara lite kraft i grejjerna.

Mao: vilka tryckknappar är bra???
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-17, 19:37   #4
millsing millsing är inte uppkopplad

Som jag nämnde innan så har jag en hel kartong med tryckknappsförpackningar i olika sorter och färger. Jag har köpt ett parti som jag säljer via mitt företag. Märket är PRYM och de kostar 20:-/förpackn. + porto. Maila mig om du är intresserad så skickar jag över bilder.... Jag har blåa, mässingsfärgade, silverfärgade, bronsfärgade och mörkbrons m.m. och det är 10 st/fp och ett verktyg med.

Mvh,
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 07:32   #5

Citat:
mariatherese skrev:
Flyttar upp denna frågan lite. Det finns tryckknappar i storpack att köpa på http://www.slojd-detaljer.se/

Då får man köpa ett ganska dyrt verktyg till men jag gissar på att det är en bra grej, funderar själv på att beställa.

Dock undrar jag om det är någon som har testat tryckknapparna därifrån och kan berätta om de är "hårda", dvs sitter bra ihop? Har använt tryckknappar som man syr på och det går ju bra det med men tyvärr har de en tendens att inte hålla ihop så bra och t ex i grenen på en baby-body så måste det vara lite kraft i grejjerna.

Mao: vilka tryckknappar är bra???
Jag beslutade mig för att köpa från stoff och stil, de i storpack. Ännu har jag inte hunnit slå i några så jag vet inte hur de sitter, men när jag testat kan jag meddela om de verkar bra. Jag tyckte det kändes prisvärt.
Gammal 2006-09-13, 21:32   #6

Nu kan jag meddela att tryckknapparna från Stof och Stil verkar sitta bra! Det tog ett tag för mig att komma mig för att sätta i några bara...
Gammal 2006-09-13, 21:47   #7
iina iina är inte uppkopplad

Tryckknappar.

Ja, dom är ju inte billiga, köpte i afären för 66 kr 10 st 15mm, Så fick jag Stoff o Still katalogen och där kostar dom bara 22 kr, lite skillnad va! www.stoffochstil.se
iina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.