![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
NY Sax?
hej!
skulle behöva köpa mig en ny sax till tygklippning, någon som har ngt speciellt märke att rekommender som ni själva använder eller vet att den är bra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag kör på en sax av märket Mundial tror ja de heter, den e varken vänster eller högerhänt, så den e väldigt lätthanterlig, men det finns väl säkert modellet för antingen höger el vänster. har haft den i flera herrans år nu o den håller fortfarande måttet! den var hyfsat dyr när ja köpte den, minns dock inte priset
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En skräddar sax bör det vara ,den har långa klipp tag och lätt att klippa med.
Jag har själv fiskars dom har en liten slippgrej som man kan köpa som man slipar knivarna själv med .Jag har haft min i 15 år och det är den bästa jag haft . Det allra viktigast med en tyg sax det är att aldrig klippa i annat matrial än tyg.ha en billig sax till papper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Rekommenderar Fiskars saxar. Det finns många modeller för både höger- och vänsterhänta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag rekommenderar Fiskars "Soft-Touch", som jag har själv. Den har fjädring i handtaget som gör att man inte så lätt blir trött i handen. När jag kollade på nätet så verkar Clas Ohlson ha ett bra pris på den: 159:-.
http://www.clasohlson.se/ Sök på 34-4214. Mvh Victoria |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
En stor svart sax från IKEA är min favorit. Långa tag o håller skärpan bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
jag skulle också vilja rekommendera FISKARS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har en skräddar sax som jag inte vad det är men den var dyr inköp men jag har haft den i ca:20-15 år så den blev inte så dyr i längden. Biltema saxar till papper odyl.
Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Där man normalt har skräddarsax använder jag rullkniv.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Fiskars är bäst!
Har haft mina sedan 70-talet!!!! Fortvarande som nya. Toppenkvalite till ett rimligt pris! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Panduro säljer nu et saxset med sysax och hobbysax för 19:- Vet dock ej om de är bra eller ej. Fungerar iaf bra för mig som tappar bort saxar i tid och otid. Om jag hitta alla mina försvunna saxar så skulle jag säkert ha en 30-40 saxar. Man kan inte annat än undra vart de tar vägen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.